Маказа

Род, народ, родина

сряда, 5 януари 2022 г.

Народните ни празници. Къде живее Магията?

 Народните ни празници. Магия и реалност

Магията е възможна само, ако я приложим.
Здравей чичателю, здрвей търсачо на съкровища, събирачо на сила и тайни. Добре дошъл на моята страницата, в която от вече десет  /10/ години пиша, споделям тайните на българските обичаи, вярвания и сила. Знаете ли, не, едва ли знаете какво ми се върти в главата днес. Днес пети януари /05/01/2022/. Какъв ден е? Ами ще ви напомня - ден в който у народната вяра се отделя внимание на стихията на водата от 05 до 07 януари. Утре идват Водици, едно българско тайнство, посветено на водната стихия и очистването. И ето аз пак съм тук, за да ви напомня, да дам нещичко от своето търсено и намерено съкровище. /Виж какво се прави на днешния празник/ 

Част от това писание ще допадне на четящия, друг вероятно не и тихо може да ме заклейми. И двете ме "уреждат" тази година...и двете ще са ми подарък. Този текст ще е различен, той ще е друг. Непознат и това е хубаво. Непознатото плаши, но и развива сетивата  и духа, ако следваме личния път на душата си. Просто е. Стига да чуваш.

 "Чешмата на щастието" край София снимка: Интернет

Ще ви поведа на едно магическо пътуване, както винаги и после ще ви изоставя по средата. Защото аз не ви трябвам, нищо, че ме четете, вероятно с интерес. Знайте, че това е само споделян мой опит, но не и извечна истина, не е тайна, нито пък ваша сила, а моя. И в този ред на мисли ми се ще дяволито да ви пусна сами по тайни пътеки и буйни реки и да ви объркам. Ама много да ви объркам. И да стоя и наблюавам как се будите или продължавате да спите кротко, стига да има кой на люлее люлка на съня ви. Е, това няма да съм аз. Разказвачи на истории има, продавачи на илюзии също, особено като иде реч духовно развитие, тайни и стари традиции. Има много хора, които работят на това поле. Някои го правят, за да изразят себе си, да съхранят познание, други пишат, за да станат известни и да говорят по радиото. Аз минах и този път. Дадох и взех много. Който ме е следил и чел тези всичките години, знае и аз разказвах истории, споделях по мъничко мъдрост, работих упорито, за да открия частици истини за древните ни корени.


Затова сега предпочитам да помълча и просто да си върша магическата работа тихо и спокойно. И ми се ще и при вас да е така. Защото магията обича тишината, а и защото вече съм споделила много за нея тук. Какво, кога, как се прави. Писах тук, организирах срещи и семинари, пяхме заедно, изнасях концерти, споделях на воля всичко, което имах. Всичко. Сега дойде ново време. Не знам далие по-добро или не. Ново е. 
И днес искам да ви кажа нещо...
Има неща, за които не се говори, които не се споделят, защото само така Магията живее. И за да да сработи тази извечна българска, древна магия, то вие сами е нужно да извървите своя пътя и да откриете чист извор. И това ще е вашият извор, вашият празник, вашата магическа реалност.
Защо пиша това днес ли? 
Днес стартира новият цикъл обредни празници посветени на водната стихия. Заченато е на Ижнажден новото Слънце /Мала Бога, новата година/. Днес в новия цикъл идва ред и на магията на водата, която тези дни дава закрила свише, очистване и здраве.

Затова тази година моето наричане няма да е традиционно- аз да пиша, а вие четете. Вече не. Читателите на този блог не са в пеленаческа възраст. Дойде време Вие сами да си сготвите ястието. Традиционно по български с нашите подправки, по нашенска рецепта. Демек време е да търсите, четете, пишете и разбирате за какво иде реч с този наш дълбок корен. Сами. Оставям ви Да излезете навън, Да откриете извора, Да погледнете в дълботоко и Да откриете водата и що Тя има да ви казва и вие на нея /това с наричането е тази вечер 5 срещу 6 януари, знаете взимате си менчета, наливате си чиста водица, изричате тихо и чисто намерение, оставяте го под звездното небе и хоп магия./ Но да ви кажа честно, това са само интструменти. Да, важни са, но не се по-съществени от вас самите, от вашата част от пътя. Общението ви с стихиите е за вас, само за вас и за никой друг. И знаете ли- магията не крещи, не търси поприще за изява, не се събира, умножова и дели в хартийки, последователи и умни глави /демек учени/. Тя не е събиране с приятели, нито е седянка и пиене на чай, тя не и разходка в гората, тя не е и "event" във facebook. Тя не е изписани мъдрости, които мнозина водещи по "нов стил" изповядват като ню ейдж религия на благодерствието. Знаете, че голяма част от тези "мъдрости" са просто недоносени  его-формиращи духовни изживявания, демек заблуди, при това чужди. Не. Тя, Магията е контакт свише.Тя е несподелим, неуловим за думите дух на познанието, той изтича в пясъка без в края на процеса да знаем как и дали сме я срещнали изобщо. Магията е загадка. Загадка на опознаването на света и на самия себе си, и ние като НЕДЕЛИМА част от ЦЯЛОТО. 

Затова на въпроса "Къде живее магията?" аз няма да ви отговоря направо. Само ще ви издам още една малка тайна. Търсете първо вътре в бушуващото вътрешно море на вашите води / емоции/ къде има тиня, яд и гордост, къде в морето се е стаила от тъга и къде се намира любовта, кои и къде са вашите чисти желания и истинския цвят на душата. Не ме четете, не ме търсете, не искайте наготово. Моите сили са за мен, вашите за вас. Открийте ги. Използвайте дадените инструменти на българските обреди и бъдете чисти, бъдете себе си.

Както годината започва с очистване, нека така бъде и за вас. Търсете, опитвайте и грешете. Коренът ни няма да се разсърди, нито на мен нито на вас. Вервайте. Защото силата ни иска, но ни иска чисти, умити. 

Честити Водици, приятели, пък може да се срещнем на някой таен извор. Ха дано, че да се видим и прегърнем, но този път като търсачи на истината, тихи и смирени пред вътрешната сила на собствената магия и вдъхновение. 

Сполайте приятели и на добър път! 

0 коментара:

Публикуване на коментар